~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ο φωνογράφος, κοινώς γραμμόφωνο, (αγγλ. Phonograph) είναι μια από τις πρώιμες συσκευές για την εγγραφή και αναπαραγωγή ήχου. Κατασκευάστηκε από τον Αμερικανό Τόμας Άλβα Έντισον (Thomas A. Edison) (1847 – 1931) το 1877. Η ιδέα της εγγραφής ήχου με παρόμοιο τρόπο υπήρχε από τουλάχιστον μισό αιώνα πριν, αλλά ο Έντισον με την κατασκευή του της έδωσε σάρκα και οστά. [Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ιστορίες... καθημερινής τρέλας... από την ζωής μας

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Alternative Festival of Solidarity & Collaborative Economy Κοινότητα

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

ΜΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

DIALOGUE 1 ΚΥΚΛΟΣ

Νατάσα Μποζίνη-Δημοσιογράφος
Μέλος Δ.Σ ΠΟΕΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών Ελλάδας) και μέλος Δ.Σ Μορφωτικού Ιδρύματος ΕΣΗΕΜΘ



ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«Μια Μικρή Αναδρομή στον τρόπο παρουσίασης των μεταναστών, από τα ΜΜΕ, στα τελευταία 20 χρόνια»

ΕΙΣΑΓΩΓΗ:
Η Ενημέρωση Στην Ελλάδα σήμερα και η σημασία των Περιφερειακών ΜΜΕ.
Από την έναρξη λειτουργίας των ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών Μέσων μέχρι την πρόσφατη επιχειρηματική ανάγκη των εταιριών τύπου, να στρέψουν τη δράση τους στα Νέα Μέσα, πέρασαν 20 χρόνια.
Σταθερό ζητούμενο και παροχή ήταν-είναι: Η ενημέρωση του Πολίτη που όμως γίνεται με… ασταθή τρόπο.
Το 1994 οι μεγαλύτερες δαπάνες των τηλεοπτικών σταθμών αφορούσαν στον ενημερωτικό τομέα για:
Κάλυψη γεγονότων, ζωντανές συνδέσεις, παραγωγή ενημερωτικών εκπομπών, έμφαση στην ερευνητική δημοσιογραφία και τη διερεύνηση των καταγγελιών του πολίτη.
Κάθε πληροφορία έπρεπε να συνοδεύεται από εικόνα και μαρτυρία.
Οι παρουσιάστριες φορούσαν κλασικά σακάκια με ουδέτερα χρώματα
Το 2005 τα αυστηρά σακάκια αντικαταστάθηκαν από αξιοσημείωτες ενδυματολογικές επιλογές με πολύχρωμα φουλάρια, έντονα χρώματα και σχέδια.
Τα δελτία ειδήσεων είχαν και καλλιτεχνικό περιεχόμενο όπως και οι εκπομπές λόγου.
Η πρώτη περίοδος είχε περάσει από καιρό. Τώρα τα θέματα ήταν περισσότερο επικεντρωμένα στο Σύνταγμα και το Κολωνάκι.
Ο μισός προϋπολογισμός τροφοδοτούσε την παραγωγή ελληνικών σήριαλ, μίσθωση ξένων ταινιών και δικαιώματα για κάποια reality
Το 2010 η ενημέρωση στην τηλεόραση έγινε... ραδιόφωνική. Η είδηση περνάει στα γρήγορα και συχνά από ένα τηλέφωνο, η με μια σύνδεση από την αίθουσα σύνταξης.
Μετά ανοίγουν τα παράθυρα και τινάζουμε απόψεις στους ΄΄γείτονες΄΄
Τα γεγονότα της περιφέρειας, της Τ.Α των πολιτών, των μεταναστών, πρέπει να είναι πολύ αιματηρά για να βρούνε μια θέση στα δελτία.
Είναι η εποχή που τα μεγάλα ποσά θα δοθούν στο θέαμα και στα υλικά μαγειρικής.
Επτά ζωές θα χρειαστούν οι Έλληνες για να μαγειρέψουν τις συνταγές που έχουν συγκεντρώσει από ένθετα εφημερίδων, περιοδικών και συνταγές των τηλεσέφ.
Οι στυλίστες ντύνουν τους παρουσιαστές κατά –μόδας-βούληση και ανάλογα με το προφίλ του σταθμού ενώ πλέον χιλιάδες πολίτες επιλέγουν για ενημέρωση το διαδίκτυο ή τα τοπικά.
Πρόκειται για μεταβατική εποχή, επιβαρυμένη από τις οικονομικές εξελίξεις.
Είναι όμως η στιγμή που και τα Περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης πρέπει να επανακαθορίσουν τον ρόλο και τον προσανατολισμό τους.
Να στηρίξουν το προνόμιο ότι απευθύνονται στο δικό τους κοινό, που μπορεί να βρίσκεται σε όλα τα μέρη του κόσμου.




Οι Νέες Τεχνολογίες το επιτρέπουν.
Δεν έχουν κανέναν λόγο να μιμηθούν τα προγράμματα και τα θέματα των Μέσων εθνικής εμβέλειας και κυκλοφορίας.
Η απεμπλοκή από δημοσιεύματα δημοσίων σχέσεων και η έμφαση στην τοπική ύλη και την ερευνητική δημοσιογραφία θα διασφαλίσει τη διάρκειά τους στο χρόνο.
Το 2010 η πληροφορία υπάρχει παντού και το δημόσιο αδυνατεί να τροφοδοτεί, με εκατοντάδες καταχωρήσεις τα Μέσα.
Η αξιόπιστη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση με ονοματεπώνυμο μπορεί να διατηρήσει αναγνώστες θεατές και ακροατές.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Στη χώρα που συνήθως όλα γίνονται εμπειρικά και όλοι έχουν γνώμη για τη δουλειά των άλλων, οι εξελίξεις απαιτούν μελέτες και δια βίου επιμόρφωση των εμπλεκομένων, στα Μέσα.
Μια τέτοια ανάγκη εξυπηρετεί και η σημερινή μας συνάντηση.
Στους χώρους εργασίας μας, δεν υπάρχει ένας εσωτερικός κανονισμός, όπως για παράδειγμα η Μαύρη Βίβλος του BBC, ώστε ο Αρχισυντάκτης του Μέσου να δίνει σωστές κατευθύνσεις στη σύνταξη ειδήσεων που αφορούν μετανάστες, άτομα με αναπηρία, προσωπικά δεδομένα κ.α.
Όλοι αυτοσχεδιάζουν ανάλογα με την πείρα τους ή μετά από συστάσεις και πρόστιμα.




ΜΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ -ΑΝΑΔΡΟΜΗ

(ΣΥΝΟΨΗ)
Το θέμα μου για σήμερα είναι: Μια αναδρομή στον τρόπο που τα ΜΜΕ παρουσίασαν και παρουσιάζουν την μετανάστευση στις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Η προσέγγιση είναι ταυτόχρονα και μια αναδρομή στην δική μου επαγγελματική δραστηριότητα.
Σα νεαρή ρεπόρτερ στο γραφείο του Star Channel στη Θεσσαλονίκη κλήθηκα να ταξιδέψω στην Καστοριά, τη Θράκη, τη Φλώρινα, την Πέλλα, για να καλύψω, την υποδοχή και φιλοξενία μεταναστών στην Ελλάδα.

ΗΤΑΝ Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.Οι Έλληνες ξέρουν από μετανάστευση. Κάθε οικογένεια έχει τον δικό της φευγάτο.
Από σύμπτωση ο τελευταίος σχεδιασμός που μου ζητήθηκε αφορούσε τη μεταφορά βιβλίου σε Audiobook -από συγγραφέα μετανάστη και με θέμα την Εισβολή στην Κύπρο και… την μετανάστευση.
Σας διάλεξα ένα απόσπασμα για να συνδέσουμε μετά, τα συναισθήματα των Ελλήνων απέναντι στους ξένους, που το 1990 άρχισαν να φτάνουν στη χώρα.

VIDEO 2.21
(Ηχητικό απόσπασμα από το Audio Book: Ο δρόμος του Φεγγαριού του Όμηρου Αβραμίδη Κεφ: Μετανάστευση )
____________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου